nice dream
آرامش در رویا

 

پژوهشگران ترکیبی به نام اسکوالاماین را در بدن کوسه کشف کرده‌اند که با درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از تب‌استخوان‌شکن و تب زرد گرفته تا هپاتیت، انقلابی در درمان بیماری‌های ویروسی ایجاد می‌کند.



ادامه مطلب ...

تاثیر مثبت پر بودن مثانه بر تصمیم گیری!

 

پژوهشگران دانشگاه هلندی «تونت» می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد افراد با مثانه پر، بهتر می‌توانند تصمیم‌ بگیرند.



ادامه مطلب ...
کشف اولین کوسه دو رگه در دنیا

 

گروهی از دانشمندان استرالیایی گزارش دادند که برای اولین بار در دنیا در سواحل این کشور اولین نمونه های کوسه دو رگه را مشاهده کرده اند.

 



ادامه مطلب ...

 

این تصاویری که می بینید مربوط به یک گردباد خورشیدی است. این گردباد عظیم که از سطح خورشید فوران کرده است به اندازه کافی بزرگ است که بتواند زمین را در خود ببلعد، اما اگر بخواهید بطور دقیقتر اندازه آن را بدانید، این گردباد اندازه ای برابر با ۵ برابر زمین دارد.


 

suntornado thumb 330x330 874871 گردبادی خورشیدی که 5 برابر زمین است

 


ادامه مطلب ...

دقیقه بعد : 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می شود. می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی شوید؟

گزارش لحظه به لحظه پس از خوردن نوشابه


ادامه مطلب ...

با این اختراع دیگر نمی‌توانید چیزی را از همسر خود پنهان کنید!

 

تله‌پاتی، انتقال فکر از راه دور، ارتباط ذهنی و بسیاری دیگر از موضوعات مشابه، در گذشته خیال بود، اما در آینده نه چندان دور برای گفتن حرف دلتان فقط کافی است به آن فکر کنید.
هنگامی که شما این جمله را با خود می‌خوانید، احتمالا صدای کلمات را در سر خود می‌شنوید. اکنون، در چیزی که تله‌پاتی تکنولوژیک نامیده می‌شود، دیگران در آستانه دست یابی به توانایی شنیدن گفتگویی هستند که تنها در مغز شما می‌گذرد. با دقیق شدن به درون مغز، این امکان وجود دارد که بتوان گفتاری را از فعالیتی که هنگام شنیدن حرف‌های دیگران در مغز شما اتفاق می‌افتد بازسازی کرد.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:تلقين ذهن , :: 13:13 ::  نويسنده : mehran

 

تلقين ذهن

 

می گویند شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد و با عجله دو مسأله راکه روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد و بخیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد. هیچیک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت . سرانجام یکی را حل کرد وبه کلاس آورد. استاد بکلی مبهوت شد ، زیرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:افسانه نابودی دنیا در سال 2012 , :: 12:42 ::  نويسنده : mehran

خیلی از افراد دنیا باور دارند که دنیا در 21 دسامبر سال 2012 به پایان می رسد و نظریه های زیادی هم درمورد چگونگی نابودی دنیا بیان شده است. ناسا نابودی دنیا را رد کرده است و همچنین اعلام کرده است که نظریه های نابودی دنیا پایه علمی ندارند و خرافاتی بیش نیستند.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 17:34 ::  نويسنده : mehran

 وسایلی مانند تلویزیون و کامپیوتر نباید در اتاق خواب شما وجود داشته باشند چون ذهن شما را منحرف می کنند. علاوه بر این، نور آبی رنگ صفحه تلویزیون و کامپیوتر باعث اختلال خوابتان می شود.

 

سلامت و پزشکی | با رعایت این نکات، خوابی راحت خواهید داشت



ادامه مطلب ...

نیم قرن در جستجوی موجودات فضایی

فرانک درک و همکارانش در سال 1960 در پروژه‌ای به نام اُزما کار می‌کردند که عجیبترین هدف آن روزگاران را تعقیب می‌کرد. آنها به دنبال سیگنالهای رادیویی بودند که حدس می‌زنند موجودات فضایی مشتاق ارتباط، برایشان ارسال خواهند کرد.

فرانک درک

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:اطلاعاتی در مورد دایناسورها, :: 14:55 ::  نويسنده : mehran

اطلاعاتی در مورد دایناسورها

دانستنی ها | اطلاعاتی در مورد دایناسورها بسیاری معتقدند دایناسورها 65 میلیون سال پیش در اثر اصابت یک شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، اما حقیقت این است که این حیوانات عجیب تا 700 هزار سال بعد از این واقعه روی کره زمین زندگی می کردند.


ادامه مطلب ...

افسانه خون آشام ها

امروزه مقوله خون آشام (Vampire) بحث داغ محافل شده است که دلیل آن را نیز می توان به فیلم های موفق ساخته شده اخیر در این مورد دانست. از جمله می توان به فیلم گرگ و میش (The Twilight) و یا سریال دیدنی خاطرات یک خون آشام (The Vampire Diaries) اشاره کرد

 

افسانه خون آشام ها (2)



ادامه مطلب ...
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:خواص دارويی گياهان - انجير, :: 12:16 ::  نويسنده : mehran

انجیر    -

درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می‌شده است. در تورات از این درخت نام برده شده و

اشعیای نبی

، خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود 700 سال قبل از میلاد با انجیر مداوا کرده است. درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است. درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده بطوری که صادرات آن ممنوع اعلام شده بود.

 

 


شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر ، هرودوتوس و افلاطون در نوشته‌ها و اشعار خود آنرا ستوده‌اند در اوائل قرن هجدهم ، انجیر بوسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به کالیفرنیا برده شد و امروزه به مقدار زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریکا کشت می‌شود. حدود 85 درصد از محصول انجیر به صورت خشک به بازار عرضه می‌شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می‌شود.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : mehran

مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد. -



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:10 دلیل اصلی خستگی و راه حل آن, :: 3:32 ::  نويسنده : mehran

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که همیشه احساس خستگی میکنید، انرِژی لازم را برای انجام کارهایتان ندارید و مدام خمیازه میکشید. شاید هم چنین افرادی در اطراف شما باشند. در مقاله زیر بعضی مواردی که منجر به بروز خستگی و بی حالی میشود را بررسی میکنیم.......

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب: تعيين سن انسان با بزاق دهان,, :: 2:55 ::  نويسنده : mehran

 

 

تعيين سن انسان با بزاق دهان

 

علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار dna انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای از ساختار dna انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان كنند. تنها كافی است كه یك نمونه كوچك از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:سن حقیقی کره زمين چقدر است؟, :: 1:0 ::  نويسنده : mehran

 

زمین,سن زمین

 

كشفي جديد توسط محقق دانشگاه فناوري ميشيگان با ارسال يك موج شوك به دنياي علم زمين، هسته داخلي زمين را پيرتر از تصورات پيشين نشان داده است.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : mehran

(محیط زیست دریایی)

 

کشفیات علمی , کشف

 

مورد عجیب نوتریکولا؛ این عروس دریایی حیرت انگیزترین موجود زنده در دنیاست نوتریکولا هرگز از پیری نمی میرد و می تواند تا ابد خود را بازسازی کند...



ادامه مطلب ...
شنبه 19 فروردين 1391برچسب:بزرگترين حشره ي روي زمين, :: 1:48 ::  نويسنده : mehran

بزرگترین حشره , عکس بزرگترین حشره

 

طول بالهای این حشره بزرگ که وتا باگ (Weta bug) نامیده میشود و شبیه جیرجیرک است به هفت اینچ رسیده و وزن آن به اندازه سه موش است..........

 



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم توی این وبلاگ اطلاعات و.............آرامش کافی(از آهنگ ها) به دست بیارین. در ضمن نظر یادتون نره :)
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 550
بازدید کل : 3078
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content